Tuesday, October 18, 2011

rama-rama?

semalam, aku cite pasal kesimpulan yang aku dapat dari 3 orang yang mungkin korang agak pendapat dyorg tu kurang matang. tapi ade betol nya jugak ape yang dyorang kate. walaupun baru hidup tak sampai 18 tahun lagi kan. tapi dah lalui bnde tu. syokk ke? 

Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan 
ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

if kita boleh lalui sume bnde dengan kuat. kebahagiaan pengakhiran nya. rama-rama? yup. jadi seperti rama-rama. hidup dia tak lame. sekejap jerr. tapi dalam masa yang singkat tu, dia mampu menyenang kan orang lain dengan sayap dia yang sangat cantek. dia juga yang memberi inspirasi untuk hati menatap keindahannya. 

cantek bukan?

walaupun rupa kita tak secantek rama-rama. penampilan, budi bhasa kita sume kene jage. ape gune kalau rupa cantek tapi hati busuk. tak gune la wehh. setakat ada pakej luaran je, dalaman hancur. 
aku seorang yang simple. hidup aku tak mewah macam korang tapi diberi cukup kebahagiaan dan kasih sayang. walaupun aku selalu kene marah kan. adat laa. merungot pon dah tak guna. lalui je lahh lumrah kehidupan dan dugaan yang Allah dah tetapkan. 

come on la people. jaga sahsiah diri lu dulu. okay? 

3 more papers. addmaths wehh. soalan cikgu dah kate susah. yeahh! wish me gudluck yea babehh. 
*aku pon taktahu ape yang aku mengarut.