Monday, November 4, 2013

manis dan "pahit" 1

" kdg aku rasa kau lah penyeri, ironinya aku hanya kehendak kau. dusta.
aku benci tatkala rasa ini mendatang. kau fikir aku suka? "

kdg ku fikirkan kau isthikarah ku. namun jodoh itu bukan milik kita. aku hanya mampu memohon doa. setiap solat ku, itu yg ku mohon. mohon agar kau pilihan ku.

" kdg kau membahagiakan hidupku, namun kau hanya memewahkan ku dengan kekayaan mu. tidak, tidak. aku tidak mahu itu. aku hanya mahu kau bersama ku seperti aku bersama org lain. aku tidak menganggap mu lebih. cukup teman ketika susah dan senang. namun, itu hanya mahuku. kau mahukan aku bersamamu tatkala aku susah. aku bukan jenis yang senang untuk berambus bila aku senang. aku bukan manusia seperti itu."

#NL - cinta bersatu by liyana jasmay

bgiku kau sempurna. namun, kau selalu memikirkan bahawa aku seorang materialistik. kau silap!aku ingin bersama mu saat susah senang mu. namun kau menjauhkan dirimu dari ku. bahagiakah engkau tatkala menjauhkan dirimu dri ku? aku tahu, kau ingin merealisasikan apa yg aku ingin kan. tapi, bila keadaan sebegini, lupakan ia. aku bukan materialistik sayang. aku ingin hidup bersamamu bukan kerna harta mu. namun cara mu menghargai aku, cara kamu melayani kerenah ku. cara mu memikat hatiku.

" terima kasih kerna kau masih bersama ku selama ini. aku hargainya. terima kasih atas segala pemberiaan mu kepada aku. namun aku terpaksa menipu mu demi meneruskan hidup aku. aku tak mahu kehilangan mu. aku tahu, apa yg kita lewati kdg salah, kdg benar. namun aku dan kamu harus terima hakikat. bukan kamu, tapi aku. aku perlu menerima keputusan mu sama ada terus bersama ku atau meninggalkan ku. banyak yg aku pelajari darimu. namun, apa yg kita putuskan dulu ia nya salah. maaf dariku untukmu. "

aku hanya berdoa agar kau dan aku bersama selamanya. aku hanya menurut kata hati. jika benar, benar lah ia. jika ia salah. hampa lah aku. tidak mengapa, jika jodoh tertulis antara aku dan engkau, aku terima dengan hati terbuka. jika tidak, aku redha. terima kasih aku ucapkan kerna kamu masih ingin berkongsi kehidupanmu dengan ku. aku hargainya. maaf jika aku tidak dpat memenuhi kehendak mu. aku cuba menjadi yg terbaik.


lots of ♥