Wednesday, December 21, 2011

rindu

allah jadikan perasaan rindu kat setiap manusia sebab dia nak menilai kite sameada kite mampu tak nak ucap ucapan tu dekat someone yang kite rindu. yepp, aku rindu sweetheart. aku rindu farah AIMAN. aku rindu a.erol. aku rindu dia dan dia dan dia. kalau nak cakap pasal aku rindu. sampai besok pon tak habis. cukup dgn cakap ' i miss you' tu dah memadai. terpulang dekat org yang terima ucapan tu nak cakap ape. yang penting, kite dah luahkan yang kite rindu dia sangatsangat. org yang dapat ucapan tu pon perlu la pandai menilai ucapan tersebut. tak semua org berani keluarkan statement macam tu. zaman remaja mmg korang akan mudah cakap ayat tu. ce kalau korang dah tua. segan kan? luahkan je.jangan simpan. sebab tu akan menyeksa diri sendiri. if sayang akan diri. luahkan laa. if taknak luahkan, fikir kat orang yang sayang akan korang.

sebab rindu jugak akan buat kite menangis. bukan senang untuk kite merindui seseorang tu. rindu tu datang bila kite rase kite memerlukan. atau teringat kenangan saat kite bersama dia. bukan senang untuk ingat sume tuu. ia datang secara tibetibe. dan ia bole teros pergi atau tidak akan pernah pergi.

bagi aku. rindu tu satu ungkapan yang sangat berharga dan perlu menghargai nya. bila org cakap dia rindu aku. aku rase macam : ya Allah. bersyukur sangat kerna masih ada insan mu yang mampu merindui ku. rindu datang ada kalanya dengan sebab. ada kalanya tanpa sebab. susah untuk kite tafsir kan rindu tu kat seseorang. kadangkadang kite sendiri tak tahu kenapa kite rindu dia.

pernah suatu ketika dulu. setelah sekian lamenye aku tak penah nak text, jumpe, or call dia sekali pun. hanya satu sebab : sebab aku pasti dia tak pernah merindui aku. mungkin dia sibuk menjalani kehidupan seharian dgn kawankawan dia yang lagi best serta insan tersayang. hati aku kan. tak perlu dijaga. like hati kau, kau jage. hati aku, aku jage lahh. one night, aku dah tak tahan. aku sent text kat dia. tapi DIAM. no respond. 2 minggu lepas nye sekali lagi. aku cube memberanikan diri. alhamdulillah. tapi keseronokkan tu tidak sampai mencecah 100% hanya 30% . aku hanya dapt sesuatu yang tak dijangka jerr. akhirnya aku terpakse mendiamkan diri.

NI HANYA APE YANG AKU RASE. IF KORANG ADA ANDAIAN LAIN. GO ON LAHH. IF TAK SETUJU. SORYY.

lots of ♥