Sunday, September 15, 2013

2

bismillah~

penat.
penat ditipu. penat diperbodohkan.
sakit.
sakit bila dipermainkan. sakit bila digunakan.

kau.
bila susah kau hadir bersama kedukaan untuk dikongsi dgn aku.
tapi bila kau senang? kau buang aku macam sampah.
tiada faedah aku bertahan dgn kau.
kalau semata-mata kau hanya hadir untuk menyiksa jiwa raga aku.
umpama bertepuk sebelah tangan.
" hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong "
cilaka. sial.
cerita kau tak pernah kalah.
semua hebat belaka
manusia dimata kau semua durjana

ingat.
hukum dunia tak kemana.
karma akan berulang
satu hari nanti
kau lihat. kau tunggu. kau rasai

rasa!
rasa apa yg kau pernah lakukan.
hayati ia penuh dengan kebahagiaan.
walaupun ia derita.

aku dah penat sabar.
sabar dengan kerenah kau.
kau cerita bikin hebat.
depan aku kau bilang kau tidak berhubung.
kau juga bilang kau tidak keluar
kau juga bilang kau jujur

aku bodoh.
aku buta.
buta terpengaruh dgn janji cilaka kau.
cair dgn kata-kata kau manis bersemut

pergi kalau rasa kau bisa temui penganti
pergi !
jgn pernah kembali
jgn pernah berpaling

wassalam~

lots of ♥