Wednesday, December 7, 2011

catatan boring aku sepanjang internet takde. ;p

disebabkan, aku dah lame tak update blog. line internet takde. so ni mcm catatan aku. tapi hanya untuk harihari tertentu :) 

SABTU 26 nov
Soryy, line kat umah nii tak bape nak clear. Means, kakak + abg aku sume balik. Malas nak berebut. So, harini aku attend 2 wedding. Satu, kawan mak aku. And, satu lagi kawan kakak aku. Lepak dgn kak anne kat umah. Serius. Best gila. Lepak dgn dia membuatkan aku teringat dekat someone. Dari gaya, percakapan, baran, gerak geri dia, membuatkan aku rindu dekat someone, SANGATSANGAT! Bertikam lidah dgn k.anne, ibarat macam bergurau. hahaha Apa yang aku buat dekat k.anne, semuanya mengingatkan aku dekat someone tuu. Imysm! Begerak ke rawang. Angah + along nak cari barang untuk cik soffi yang makin membesar nii ha. Aku? Berjalan sorangsorang smbil texting. Penat! Tapi seronok laa. At least, tak duduk kat umah.

k.shima

k.yana



AHAD 27 nov
Harini aku pindah rumah. Dari berek polis ke ampang indah. Penat gila! Tapi menyeronokkan. Sambil angkat barang, sambil texting. Biasa la tu kan. Bukan tak concentrate, tapi menyeronokkan. Seolah-olah ada org teman.  Bilik aku, simple gila. Nak cat colour purple. Tapii, ayah taknak belikan. Katenye membazir, coz owner lame baru cat je bilik nii. Tapi colour pink! If pink terang takpe la jugak. Ni pink lembut! Bapak jambu.  Rumah baru aku dekat dgn rumah pijan doww. Kau ada? Jgn tnye laa kan, if one day nnti aku pegi scola dgn pijan. HAHAHA lawak kott. Sorang pon tak tahu, rumah aku kat mane. Dah bgi CLUE, pandaipandai la cari ea. Usaha tangga kejayaan. :)

ISNIN 28 nov
Start mengemas. Walaupon rumah ni dah macam tongkang pecah. Tapi seronok. Dekat dengan rumah uncle maniam. Bole mintak mangga muda ;p hee~ keje aku mengemas je lahh. Takde keje lain dah nak buat. Malam teman, a.yeop antar along kat rawang. Tunang along amek dia kat rawang. Eman call, story mory dgn dia jap.  #dahdiam!#Untung laa. <3 dapat call dari a.erol<3 terkejot jugak laa. Coz aku dgn dia jarang gila nak call-call ni. Act, dia nak buat surprise, bawak haikal datang umah. Aku tak bgitahu dia pon yang kiteorg pindah, sbb aritu aku tacing dgn dia. Tunggu dipujuk #bapak gedik!# So, dia pegi kat berek. Tngok2 takde orang. Kesian. Bagitahu dia jalan nak ke rumah baru. Yang aku pulak, pakse a.yeop bawak kete laju2 nak jumpe haikal punye pasal. Haikal dah pandai cakap. Dia makin comel sekarang. Tacing aku still tak habis lagi. Sape suruh buat hal kan? Sampai dia pandang mata aku, mintak maaf. Selamba aku kate ‘best tak ada adik pompuan yang macam adik’ dia balas balik ‘ best mmg best. Tapi mencabar’ hahaha. Padan muke. Kire setel laa kat situu. Bnyak bnde yg berlaku malam tu.

FAKTA TENTANG AKU: (awak = umum)
·         Aku takdapat tahan, bila mata orang pandang aku. Aku kalah bila org pandang ape aku buat, pandang tepat kat mata aku. Mmg aku kalah. MALU. BAHAHAHAHA.
#teringat# *time salam, hold kat situ lame gila.
·         Yerr, aku sayang family aku, kawan aku. dea dah macam family aku, so, aku sayang dea. dea jugak pendengar, penasihat yang paling aku sayang. Thanks <3

RABU 30 nov
:) harini birthday a.yeop. buat surprise kat dia. Kek je pon. Kebetulan, malam tu, twins dtang umah. Menggedik nak jumpe mak aku. Rindu katenye :) #jeles disitu# so, sambutlah birthday a.yeop dgn dyorg. Tahu tak? Aku cari Cadbury PICNIC kat kkb ni. Tak de doww. Masuk 7E bartu ade. Tu pon mahal 0.40 cehh~ teringin punye pasal, beli la jugak. Puas. Tapi geram. Hahahaha. Balik rumah, cite kat mak aku. Mak aku kate: dah tahu mahal, yang beli tu apehal. Lain kali, nak beli. Jangan beli satu. Beli la dua. Mak nak jugak. Ingatkan marah. Rupenye nak jugak. Hampehh. Bnde tu dah jadi feberet aku dgn mak aku. Korang patut cube doww. :) #tahu, batak!#


Jumaat: 2 nov
duduk kat sini best. Tapi ada sikit bosan laa. Kedai jauh. Pekan? Bertambah jauh laa. Line internet lagi lahh! Haram! TM bagi tempoh seminggu. Perrrrrrrgggh seminggu tu rase macam sebulan. Dapat surat cinte doww dduk sinii. Tak sampai seminggu ddk sini dah dapat surat cinte. Lawakkan ? takde lahh. Budakbudak lagi. Budak pompuan laa. Sorang nama alleya amira, sorang lagi nama amina. Comel budak dua org nii. Ptgptg, selalu naik basikal, lalu depan umah. Asal Nampak aku jerit ‘ HAI KAKAK ‘  layan kan je. Dyorg takde kawan kot. Asyik main dua beradik je kan, mungkin bosan. Ptgptg, aku lepak kat taman depan umah.tak pon jogging. Budak dua org ni laa yang teman :)

Sabtu : 3 nov
Menyepi tanpa sebarang berita. taktahu, dimana silap aku. Maybe aku tak nampak yang buat salah. Tapi aku rase. Mungkin ape yg terjadi setengah hari ni sebab aku. Yerr. Sebab aku. Sory :( aku sedar. Aku gemar mohon maaf. Tapi aku ulang lagi kesilapan yang sama. Aku tak dapat elak bnde nii. Aku sendiri tak tahu macam mane nak buang perasaan ni. Aku dah cube, tapi tu akan mengambarkan yang aku ni seorang yang sangat pentingkan diri sendiri. Enough laa dgn ape yang berlaku kat diri aku setahun yang lepas. Disebabkan aku keras kepala, taknak beralah. Satu persahabatn terpkse musnah macam tu jee.. Thanks pada dia, kerana telah Berjaya mengubah pemikiran, perangai, dan segala-galanya. Kerana bantuan dia aku berubah. 

Dan. Tahun nii pon berlaku jugak bnde yang sama. Cume situasi berlainan. Act, aku taknak bnde ni jadi.  Aku sayang friendship aku dgn …….. tapi, dia dah buat pilihan macam tu. Aku tak mampu nak buat macam mana. Maybe, aku terpaksa hilang dia. L dia dah bahagia dengan life dia sekarang, dgn kawan baru dia sekarang. Aku hnya, kenangan lama yang tak perlu diimbas kembali. Tak dapat ape pon kan. Ahh! Bnde dah berlalu. Buat ape nak kenang. Kalau setakat, aku sorang je yang ingat sume ni. Tak de guna. Kenangan aku dgn dia. Biar aku yang simpan. Rindu rindu, boleh imbas balik 

AHAD : 4 nov
 Semalam tak dapat tido dgn nyenyak masalah, hidung tersumbat terjadi. Last sekali aku pakai BREATHE RIGHT. Baru dapat lena. Teman mak pegi pasar. Macam takde arah tuju. Sekadar mengisi masa senggang. Ecehh~ Makan sume yang panas-panas. Pastu terlena akibat kesan ubat selsema. Ptg pegi lepak kat pizza, celebrate birthday a.yeop lagi sekali. Untung laa. Nasib baik soffi tak buat perangai. Geram gila, bila tngok pipi soffi yang dah chubby tu. Rase macam nak gigit jerr. Yang selalu jadi mangsa, kembar. Hahaha. Pipi dyorg pon 2x5 je. Rindu kat ………………!


ISNIN 5 nov
Takde ape yang menarik, melainkan aku nak bgitahu, yang aku sakit dada. Tak bole nak bernafas. Taktahu kenanpa. Tngoh elok tngok tv, tuptup bnde tu jadi. Haih! Nasib badan. Hahaha. Masuk, bilik, sapu minyak angin. Rehat jap,  Mengerang kesakitan sebenarnya. Tido pon tak bape nak nyenyak. Hehe bole dikatekan, setiap sejam aku jaga. Tak puas. Dah payah sangat nak tido, pasang mp4, dengar lagu, volume 30++ memang takde orang laa bole ganggu aku. Mak + ayah aku pon tak tahu. Malas nak bgitahu, nnti dapat khidmat nasihat kesihatan free. :) dduk dalam bilik diamdiam :)



SELASA 6 nov
Yeah! Mulakan hari dgn penuh senyuman :) brkfst awal :) dipaksa sebenarnya. Tahu awak sayang owg :) kemas pape yang patut. Dah bape kali aku tawaf umah ni, aku sendiri pon tak tahu. Last aku tawaf, around 6.30pm nak kene check pintu + tingkap. Memandang kan rumah nib yak pintu + tingkap, so kene la check. Lagipon ayah + mak takde kat umah. Kuar date :( taknak ajak. Ingat en nak lepak kat taman. Ramai pulak budak. Tnggungjawab besar. Kang pape jadi, aku jugak yang kene. Rindu gila kat abang aku. Haruslahh a.erol :)


ni laa menu brkfst aku tiaptiap hari :) 



lots of ♥