Saturday, January 28, 2012

konfius


harihari rasa nak bz kan diri.
biar lupa semua nya.
biar hilang ingatan.
biar amnesia.
biar masok hospital sakit jiwa
hospital bahagia pun takpa. 


dan lagi, pabila keadaan diri semakin lama semakin parah dek kerana remukan hati pecah berderai dengan apa yang terjadi dalam keadaan tak tentu arah. 


perasaan dan hati hilang seketika. 
hati aku layak untuk orang yang pandai menghargai. 
bukan meremukkannya lagii. 
cukup sekali dengan apa yang terjadi.
aku hilang kawalan. hanya dia dan dia disisi ku.

kau? yang selama ini aku sayang. hilang entah ke mana. 
untung kerana memiliki sesuatu yang baru. 
kerna, diri ini dapat merasakan
yang baru lebih menjaga perasaan ini.

pelbagai nasihat yang aku dapat dari dia.
tak kurang juga kau. ITU DULU.

sebahagiannya negatif dari yang positif.
"ikot kata hati dan naluri" katanya
fikiran ku buntu. bercelaru.

ambil yang keruh buang yang jernih? lols
ingatan semakin liar pabila teringat apa yang berlaku.
hati makin membara. tapi diamkan saja.

kengkadang rasa nak pakai baju hitam sentiasa. 
perkabungan hati dan perasaan mungkin.

susahnya bukan kepalang.
sangat subjektif. jika objektif boleh aku bulat mana aku suka
keputusan aku terhadap kau.
kembali atau pergi?
dilema. 

mulut pernah berkata " pergi kau jangan kembali "
hati? terdiam seketika umpama mati sekejap.
aku nak menyendiri. bagi aku masa untuk cari diri sendiri.
tanpa bantuan kau. tapi aku perlukan dia dan dia.
hanya mereka. ukuran masalah aku bnyak. 
tapi aku plastikan masalah itu dengan kepura-puraan gembira tatkala bersama kau.

pabila bersama dia dan dia. aku menjadi diri ku yang sebenar. 
bahagia. mereka menghargai ku. 

takpe tak faham. 
aku takkan jumpa orang yang exactly 101% sama rasa dengan aku.
aku mengharap, dia dan dia akan memahami ku.

kau juga mungkin. 

kenali keburukkan ku berbanding kelebihan ku.

lots of ♥