Thursday, April 26, 2012

perubahan?

kehidupan aku tahun ni sangat berisiko tinggi. aku bnyak buat keje berani mati. tapi sampai 1 part. aku rase dah tak mampu nak teroskan. dulu ada someone yang stay dengan aku, pakse itu, buat ini. so caring. but bile sampai 1 part, semua tu hancur berderai. umpama berlian yang mahal, jatuh. musnah teros segalanya. tapi dalam situasi aku, hancur mana pon mutiara tu, aku still dapat repair segalanya.even bnde tu mengambil masa selama 3 bulan untuk prbaiki. lama tak lama la kan. sume tak serapat dulu.

pernah suatu ketika, aku pernah terfikir, alangkah indahnya jika aku mampu melakukan segala nya untuk membahagiakan hati sume orang yang aku sayang. biar hati aku terluka. jangan orang yang aku sayang tu terluka. indah bukan jika dapat melihat senyuman yang terukir di bibir. beralah tak semestinya kita kalah kan.

selalu aku mention ayat ni " jangan tinggalkan someone yang sayang kite untuk orang yang kite sayang. sebab, orang yang kite sayang tu akan tinggalkan kite untuk orang yang dia sayang "  aku hanya mampu berdoa, semoga keputusan yang aku buat dulu dan kini tak membuatkan aku menyesal. moga aku tak tersilap langkah.

next, pengalaman mematangkan usia. cewahh~ even aku tak sematang mana. tapi dgn ape yang aku jalani + ape yang aku hadapi sekarang ni, dah buat aku kenal adat resam dunia. cikgu fadilah selalu pesan. : jangan amek barang orang, kalu taknak orang amek barang kite. ini umum. maksud disebalik ini, aku rase better fikir sendiri. atau lebih mudah nye. jangan amek hak milik orang lain.

aku terpinga-pinga. adakah aku mengambil hak orang? aku pon taktahu ape yang aku rasa. tak tetap. sory if, perangai aku buat korang rasa aku ni seorang perampas. aku pon taktahu. setiap manusia yang kenal aku sure akan "terikat" aku tak gunekan ayatayat yang sweetsweet laa. aku layan sume orang sama. takde beza.

terlampau banyak titik untuk diterjemahkan. airmata sudah habis. tapi sebak itu wujud. hati masih menangis. update blog sekarang guna tangan. hati + akal ke tempat lain. tapi guna air mata yang kering sekarang.

aku pernah kate : aku susah nak sayang someone. jangan pernah tanya sebab nya. 2 kali bnde dah jadi depan mata. kenyata, realiti. 2 kali. pada awalnya, dengan keyakinan yang diberikan, aku memberanikan diri, untuk teros maju. lupekan segalanya. tpi bila dah kali kedua. aku serik. serik untuk menghadapi kali ketiga. tapi aku tak serik untuk maju kehadapan. tanpa bntuan sesiapa.

kehilangan pertama, aku diselamatkan oleh someone yang buat aku sedar. sedar akan kewujudan dunia realiti. setelah aku berjaya hidup dalam dunia realiti. dunia ini lahh, yang ajar aku kenyataan tentang kehidupan kini. kedua-duanya kekal dihati. takde ape yang dapat pisahkan. kedua-duanya, mengajar aku sesuatu yang sangat memberi makna besar pada diri aku. 


jujur. untuk kali ini, aku tak sanggup. aku tak mampu. aku tak berdaya untuk hadapi semua ni. kenapa? kenapa mesti waktu macam ni. kenapa semua yang manis tu kejap sangat. kenapa? kenapa? kenapa? tak guna aku mempersoalkan segalanya. kerna, sume dah lewat. aku hanya mampu berharap, semoga aku dapat bertahan dengan apa yang aku buat sekarang ni. bukan mudah. selera makan, kini mati. ternanti-nanti, siapakah yang bakal membawa selera makan aku kembali. wondering.

aku nak dulu. bukan sekarang. itu adalah permintaan aku.
maaf jika entry ini menyingung perasaan sesape je. entry ini hanya luahan seorang budak busuk, tapi ikhlas.

ubat gelak aku, bersama hero nii.
lots of ♥