Saturday, April 14, 2012

rindu

entry kali ni untuk seorang rakan daripada seorang rakan :))
UMUM yerr

rindu 
kata orang, rindu itu tanda ingatan kepada seseorang yang tiada di depan mata 
rindu juga adalah keinginan yang kuat mahu bertemu seseorang :) 
rindu itu juga hadir tatkala selepas luka dari segala kesedihan yang kite alami. 


situasi dimana kite hilang orang yang kite sayang. bnde ni aku rase dah selalu sgt jadi. semua orang akan lalui bnde ni. tipu kalau aku kate aku tak penah alami bnde ni. tapi aku dapat kekuatan aku sendiri. so, why not, uolls sayang jer semua orang. tak payah pilihpilih. so, hilang sorang, uolls still ada orang lain :) hahahaha. kay, tahu cadangan yang bodoh. so, uolls cari la something new. :) easy kan? 




saya : jangan datang!
rindu : nakkk jugakkkkk!
saya : jangannn! saya tak suka!
rindu : takk..awak perlukan saya!
saya : saya tak nakk *tapi dengan nada yang semakin 
kendur dan slow, ada esak di situ*
rindu : kenapa awak tak nak saya?
saya : sebab bila awak ada..saya rasa sedih, sebab awak ingatkan saya pada dia..
rindu : awak kan sayang dia,,
saya : memang saya sayang dia,,
rindu : sebab awak sayang dia lah awak perlukan saya.. kalau awak tak suka saya,maknanya awak tak sayang dia..
saya : tak takkkk..bukan macam tu..
rndu : habis tu,macam mana?
saya : sebab…sebab… saya nak dia selalu dengan saya. sebab tu saya tak perlukan awak. 
awak tak boleh pun buatkan dia datang dekat saya sekarang.


if aku jadi rindu tu. ini jawapan aku : 

tak semua airmata bererti duka. 
kadangkadang tangisan adalah kebahagiaan yang tak mampu kite ungkapkan secara lisan. dengan mengalirnya airmata. itu dah cukup puas untuk ungkapkan segala-galanya.

dan tak semua ketawa bererti suka. 
kadangkadang ketawa tu menjadi penutup hati yang terluka. like, pretending. 
depan orang kite mampu sembunyikan segalanya. cube kalau depan orang yang kite sayang. 
contohnya ALLAH.  kite tak mampu tahan sume kesedihan kite. 

jadi. hilang mana pon orang yang kite sayang. kite still ada ALLAH. dont worry. ada jodoh tak kemane. watlekk ah. takpyh fikir sangat. setiap manusia akan lalui bnde ni. samada cepat or lambat jerr. 

lots of ♥