Monday, June 4, 2012

everything and anything *part 1

post kali ni nak cite bout knduri my lovely brother :) bukan both brother yang kawen but sorang jea baru. tapi rasa hilang keduaduanya. hebat tak hebat la kan. fikir senang nak lalui? haha

okayy, lets go thru dengan membaca kandungan post ni. maybe annoying sikit kot. hahaha. aku tak bukak lagi kot story ni kat blog. malas. hewhewhew. takde pemberi semangat.

tanggal 27 may 2012, tpat jam 10.30 pagi abang aku dah dapat title " husband orang " hahaha. cerita nak sedih dah niii. dengan sekali lafaz jea pon. tak sia-sia aku jadi peneman dia since jumaat malam sampai ahad pagi tu. mana dia pegi, sure ada adik dia yang sengal ni menyemak. menggunakan sisasisa akhir kehidupan bujang bersama adik dia yang sangat annoying ni.

jumaat malam, whole family bergerak ke kedah. 3 biji kereta. aku forsure ah dengan babang titeww tu. dulu kalau duduk berdua, sure riuh dalam kete tu. macam2 bnde share. tapi malam tu jadi malam yang sangat pudar. bnyak diam. bila ditanye baru jawab. babang 10 patah perkataan. aku satu je. i dont know why. nak ngadu tak tahu nak ngadu kat sape. so aku hanya mendiamkan diri sambil menghabiskan malam aku dengan dengar lagu yang sama berulang kali kat mp4. then pagi tu, gerak penang. menjadi pengikut mak cari barang ape ntah. masih lagi mp4 ditgn. sofie pulak kne demam campak. merengek manjang. sampai dengan orang lain dia taknak lahh. nak dgn mama dia je. then sempat jugak lah menapak mencari makanan. pizza hut destinasi untuk kami lunch selepas penat tunggu sofie kene check kat klinik pakar kanakkanak.

pastu, teros bergerak ke rumah atok tersayang. melepak kat situ dengan paksu kejap. dapat la tips tips nak amek pic. menghabiskan masa dgn melayan kerenah amar + adik am.

adik am yang suke main kejarkejar. penat melayan kerenah dia :)

amar = aaron aziz. hahaha

malam tu meluangkan masa with makuda and pakuda. dyorg ni sweet gila. even dah berumur tapi bila salah seorang drpd dyorg nak kuar sure kiss pipi. wehh~ serius sweet. jeles tahu tak. nak pegi pasar malam jea pon sampai mcm tu gayanya. huh~ still sweet. hope, kekal sampai ke akhir hayat. malam tu seperti biasa lahh, menjadi malam menempekk inai. disebab kan babang aku takde geng nak same dgn dia, so aku jadi mangsa. pastu dibiarkan sehingga pagi. mane tak nya, letak inai tu pon pukul 3 pagi. alang-alang biar je laa kan. bngun awalawal pagi get ready nak ke sungai petani, rumah belah perempuan. pukul 9 kite org dah get ready kat rumah maklang kesayangan :) 9.30 dah get ready kat masjid ape ntah nama nya. lupa. bnyak bnde nak kene ingat. hahaha. layan lahh pic ni..

me with sister in law.


mw with babang :)


me = no glasses

angah with cik sofie :D


babang = dupdapdupdap

alhamdulillah, sekali lafaz :)

:)

kat masjid ni ada dua pasangan. satu abg aku, satu lagi idk. hahaha. 

before batal air sembahyang, solat syukur dulu :)


me with my mom and pakngah

yess. identiti baru. life with no glasses. umpama, hidup tanpa bergantung pada sesiapa dan jangan mudah percya dengan janji manis seseorang. lupe kan segala bnde yang jadi 3 bulan lepas. saatsaat kebahagiaan aku tu dulu. open new book. tapi buku lama aku simpan as moment yang paling bermakna dalam life aku. dulu, hilang SW datang SA. now, hilang SA, datang balik SW dalam masa yang sama wujud HIM. great! bagus sangat ah kan. mmg aku suka situasi macam ni. aku penah mention this quotes 

" jangan tinggalkan someone yang sayang kita untuk orang yang kite sayang, sebab orang yang kita sayang tu akan tinggalkan kita untuk orang yang DIA sayang"

yup, lebih tepat lagi bende ni dah tempias dekat aku. not really tempias lah. dah kene tepat tang muka aku. aku tak mampu nak ngelak. bukan jea tak mampu, tak sempat nak ngelak pon. mungkin khayal dan asyik bermain dengan kebahagiaan yang sementara tu. silap aku kat situ :) bende dah jadi tak baik dikenang. anggap tu kenangan lama. tapi kan, kenangan lama ni terlalu bnyak kebahagiaan daripada keperitan. susah untuk aku padam kenangan ni dalam ingatan. enough sheme, enough! be yourself with a new life!

ohh ya, gegirl tu? pegi mampus ah. nak marah ke nak merajuk ke. aku ada ape hal. lantak kau. asal relation aku dengan dia tak ends macam tu je dah. senang kate still keep in touch. 

okay, berbalik pada story babang. lepas dari akad nikah tu, so ada belambak lagi masa nak kene tunggu untuk ke majlis walimatulurus tu. so sempat jugak la aku melelap kan mata. hewhewhew. cuaca gila panas. then lepas drpd tersedar dari lena tu, teros mandi then sesiap bagai ah. layan pic ni pulekk~

menunggu sang arjuna :)





with maklang and kak cik :)





my family :) along + a.piji takde.

ni lah makuda + pakuda aku. dyorg dua ni yang buat aku jelly :)

chu + maksu + amar

bebas!

me with our aaron aziz. hewhewhew

dah macam raya cina aku tngok. hahahaa

family :)

me again =='

okay. lepas bertandang di rumah pihak perempuan. aku pegi melepak with makteh + pakjang kat merbok, family belah ayah. mebok dgn sg petani tak jauh mana pon. depa siap pi kait mangga muda nah cicah dengan garam belacan. serius best! haha. then balik semula kat rumah maklang. adik beradik ayah aku sume berkumpul kat situ. yang takde time tu cume my only bestie uncle, pakndak. so, aku pon dgn senang nya call dia. sanggop tnggu depan pagar, menanti pakndak datang. act, aku mmg rapat dengan pakndak. :) bile dapat jumpe pakndak umpama dapat jumpe kekasih hati. hug bagai tu dah biasa. :) then lepas solat isyak, aku teringat kat abg aku lagi sorg. sure la a.erol kan. capai fone, dail, kuar rumah, then on the phone. hahaha. jangan tanya apa jadi :) tq

isnin bergerak balik kkb. haha. selasa ada class tmbahan :) watlekk jadi leader pakai baju luar, jeans, tudung corak-corak masuk scola. mmg best laa kan. hewhewhew. jumpa baby aku, eman :) selasa tu hari aku study. same goes to rabu :) tapi rabu aku tak pegi class tmbahan. rasa sakit hati nak pegi scola. aku yang takde kene-mengena turut kene tempias. budak class bantai buat hal. terkejot aku bila dapat text macam tu. sorry derr, if bngang dengan orang lain, tak salah nak sent text tu kat sume org. tapi please explain kat orang yang tak tahu pape ni. please kay. change it!

part 2 akan disambung nnti :)


lots of ♥