Wednesday, April 10, 2013

perencah sesedap rasa

aku nak menaip. menaip dgn jujur. apa yg aku taip, jangan berani kau persoal kan. ini dunia aku. bukan kau. ini bahasa aku. ini cara aku. aku tak hipokrit. aku taknak pentingkan diri aku. certain manusia jadi selfish sbb nak tutup kelemahan masingmasing. woii woii ! semua orang ada kelemahan laa. bangun woii! sedar woii! sedar dri mimpi. sedar dari pengalaman kau. pahit atau manis. itu laa pengalaman. hidup kalau takde pengalaman better kau mati. kambus diri kau sendiri.

semua nak tunjuk kemewahan masingmasing. apa yg kau dapat dri pertunjukkan free kau tu? kepuasan? ahhh, tak sepuas kau dirogol atau dibogelkan. itu semua harta dunia. tak boleh bawak masuk kubur pon. harta kau sekarang hanya satu pinjaman sementara. bukan kekal abadi. cukup dengan kau bersyukur dengan apa yg kau ada. hidup ni kalau ada "tapi" iskhh kau tak pernah puas dgn kehidupan tu sebenarnya.

kehidupan ni untuk kita miliki. untuk kita nikmati selagi ia ada. hidup dan mati ni bukan satu yg kita dappat jangka. hanya yg diatas jea tahu bila kita mati. berusa selagi kita hidup. tabur budi kita untuk family. yerr, kengkadang hidup ni untuk kita fikirkan mati kita. haihh. kalau dok fikir pasai mati, mmg kau tak payah buat apeape laa. siasia hidup atas dunia nii.

perjalanan hidup ni ikut rencah masingmasing. ada yg dilahirkan senang lenang. tapi hidup tak aman buat ape ye dak? kalau keliling kau semua bertudung, kau pun bertudung? tapi hati tak rela. tak guna woii. biar ia dtg dri hati. certain orang bertudung ni hati dia tak ikhlas. aku bole ckp yang tak pakai tudung tu sah neraka jahanam jawab nya.tapi, aku kat sini bukan nak judge org. ini pendapat aku. ada jugak yg tak pakai tudung tu tapi solat 5 waktu berbanding dengan yg pakai tudung tu solat pon tak cukup. ahh. aku bukan nak menilai orang. dosa pahala tu semua terletak kat allah. allah dah rancang yang terbaik untuk kita. buruk baik kita, kita tak nampak. biar allah yg nilai tu semua kat padang masyar nnti. jgn sampai salah rencah, nnti bangsat kau jadinya.

yerr. aku bukan seorang yang suci bersih dan murni dari segala dosa. dulu aku pernah jahat. solat terkontang kanting. belajar pon malas. sibuk dangan aktiviti ber falling falling gedik gatal gila babi. dosa pahala tu aku buat mainan jea. tikar sejadah tu umpama frame dalam bilik. bukan mak ayah tak ajar. tapi syaitan menguasai diri ni. see, aku tetap salah kan syaitan. ahh. salah aku sebenarnya. aku ni yang hidup nak enjay. susah tu aku fikir kemudian. lupa tuhan yerr. aku sendiri pon bukan baik. tapi aku dah terhantuk tersungkur dari masa itu. sekarang aku berubah sikit sikit. allhamdulillah aku semakin bangkit.

aku bukan nak celoteh panjang panjang. tapi ini ingatan pada diri aku. kau? kalau kau rasa bole pinjam, pinjam laa. aku tak kisah. aku bertanggung jawab dgn apa yang aku taip. kita semua manusia yang sama dan kita akan dikumpul kan di padang masyar nnti.

lots of ♥